Een echte West-Vlaming zou het woord “sim” als een verwijtwoord kunnen interpreteren. Indien men je “in mijnen tijd” op de speelplaats toeriep dat je een “sim” was, dan was dit niet direct iets om trots over te zijn. Ik weet nu niet of dit woord überhaupt (ja daar ben ik weer met dat woord) nog in scheldtaalkringen wordt gebruikt. Indien je het nog niet kende dan heb je er nu eentje bijgeleerd maar laat ik wel even melden dat ik niet aansprakelijk ben voor de mogelijke gevolgen bij het gebruiken van dit woord in dergelijke situaties! 😉
Alle gekheid op een stokje, naar aanleiding van mijn huidige gezondheidstoestand omschreven in mijn vorige schrijfsels heb ik deze middag het spelletje Sims 3 nog eventjes van stal gehaald. Het was immers de dag van de arbeid, en die afwas mocht voor 1 dag toch wel eens blijven staan vond ik. Gelukkig kon mijn iMac het spelletje nog prima slikken want het was in eerste instantie een ietsiepietsie experimentje om uit te vissen of de game effectief zou werken op MacOS X Lion. Jawel dus! 🙂
Een Sim (want zo heet een figuurtje in de game nu eenmaal) heeft als doel om een digitaal leventje op te bouwen, bestuurd aan de hand van je muisklikken en je persoonlijke “in game spelkeuzes”. Je kan je, als gamer, in eerste instantie tevreden stellen met een door de computer ineengebokste Sim of je kan een totaal eigen persoontje ontwikkelen met zowel karakter als uiterlijke kenmerken. Het spreekt een beetje voor zich dat de creative mens in mij zijn eigen Sim wou ontwikkelen en dat ik na een kort poosje brainstormen simpelweg besloot om mijzelf te klonen als Sim.
Ik geef toe, een complete match is het vast en zeker niet geworden, maar je kant niet ontkennen dat er toch in grote lijnen herkenningspunten waar te nemen zijn. 🙂