Omdat het ook wel (eventjes) technisch mag zijn.
Alhoewel ik 15 jaar héél tevreden was over de locatie waar al mijn websites en domeinen werden beheerd, bleek dit een 2 maandjes terug door omstandigheden buiten mijn macht helaas niet meer het geval te zijn, en voorspelde de toekomst niet echt beterschap. Ergernissen (want ja, over zo een dingen durf ik me innerlijk wel eens druk maken, alhoewel dit best wel snobistisch is) door zware hickups inzake bereikbaarheid van mijn email en website(s), ja,…. <sergio herman> daar word ik nu niet bepaald vrolijk van weetje…</sergio herman>.
Dat de wereld van de IT (Information Technology) een wereldje apart is, wist ik al geruime tijd. Ik ben dan wel DTP’er (DeskTop Publisher), maar de grote misopvatting is dat alhoewel ik dagdagelijks een computer gebruik (lees: GEBRUIK) en ik er mij ergens wel voor interesseer en ik best wel nieuwsgierig ben hoe het technisch allemaal in elkaar steekt, ben ik nu niet bepaald een techneut dat voor alles meteen een oplossing kent. Wanneer iemand tegen mij begint te praten en de conversatie willes nillis over gaat naar het zogenaamde techgeneut, dan moet ik bij bepaalde vragen het antwoord toch wel schuldig blijven. Mijn meest logische uitleg is, wanneer ik het antwoord niet direct weet natuurlijk, dan vaak: “Google It, want naar alle waarschijnlijkheid ben je niet de eerste op deze planeet met het probleem.” …. want tja, vaak is het effectief wel zo.
Ja, ik beken wel hoor, ik heb er mij ook wel al eens (ja….en zelfs méér dan eens) schuldig aan gemaakt, dat ik achteraf gezien het antwoord perfect via meneer Google had kunnen vinden, maar ach, ik ben uiteraard niet perfect en ook ik,… heb mijn zonden.
Als je een discussie met mij aangaat inzake IT, ja dan is het voor mij erg vaak een lost case. Ik ken er wel IETS van,… maar nogmaals,…daar stopt het dan ook wel. De laatste paar dagen ben ik met termen als DNS, Nameservers, hosts, transfercodes, IMAP, SMTP, cache , Plesk, om de oren geslingerd, en alhoewel ik voor het merendeel wel begrijp wat de termen concreet voor staan, kreeg ik er op den duur wel schele koppijn van. Gelukkig is het nieuwe bedrijf waarmee ik in zee ben gegaan uitermate geduldig toen ik mijn klaagzang telefonisch inzake techgeneut aan het afkakelen was en ik op sommige ogenblikken naar alle waarschijnlijkheid als een gigantische dommekloot overkwam. <Balthazar Boma> ma bon, ge betaalt ne frang meer ma ge ebt iets wa ne ander nie eeft eh <Balthazar Boma>
Allez,… om een lang techgeneut kort te maken,…. all systems zouden eerstdaags weer 100% up-and-running moeten zijn, (want dat duurt blijkbaar toch zeker 24u)… en daar gaat het mij op het einde van de rit uiteindelijk om.